zaterdag 4 september 2010

Open dag bij De Sampler

Vandaag was er een open dag bij De Sampler op het Groot Heiligland te Haarlem.
De lesgeefsters waren vanaf 10 uur aanwezig om informatie te geven over de cursussen. Ik was er ook en gaf een demonstratie over het Folded Embroidery, waarover ik een workshop ga geven op 9 december.
De naam “folded embroidery” beschrijft het resultaat als u kleine zijden rechthoekjes tot driehoekjes vouwt en deze zo dicht op elkaar bevestigt dat je de indruk krijgt van een enkel zijden draadje.
De workshop van donderdag 9 december heeft nog een paar plaatsen vrij. Alle materialen komen uit China en tijdens de les zal ik veel verhalen vertellen over de Miao vrouwen, hun levenssituatie, hun gewoontes. Over hun textieltechnieken……..en in het bijzonder over Ms Li; mijn Miao juf, waarvan ik het folded embroidery heb geleerd.

Geen opmerkingen: